Nyårslöften/Nyårsmål?

Heeeej! Nyår har ju varit och jag har inget nyårslöfte. fuck nyårslöften. Men jag har istället nyårsmål. Det Låter så mycket lättare att jobba på ett mål istället för att köra all in på ett löfte som man kanske ändå inte håller året ut. Ett av dom målen för mig är att ta tag i livet. Saker som man inte riktigt känner att man orkar ta tag i helt enkelt och det som man skjuter fram till sista dagen eller som man helt enkelt skiter i för man inte orkar.
 
Jag har börjat med en lista med saker jag ska ta tag i och det är inte den roligaste listan. För att göra saker som blir ett "måste" och inte en "vilja" Det hatar jag egentligen. Jag är mer en person som går på feeling och gör gärna det jag känner för stunden. väldigt spontan med andra ord. Men jag tar mig sakta men säkert framåt iallafall, så det är helt klart bättre än inget. 
 
två saker som jag har tagit tag i än så länge är att anmäla mig till att plugga en kurs i matte och jag har även anmält mig till högskoleprovet. och iomed det så tillkommer det mer "ta tag i livet" punkter. att plugga till matten och högskoleprovet så man klarar av det och blir godkänd.
Vardag | |
Upp