Water rafting

 
En utflykt jag och Julia åkte på var forsränning på Mission beach. Eftersom världen är så liten så träffade vi två tjejer längre ner på östkusten och så träffade vi dom igen på mission beach och vi hade tillomed bokat denna forsränning på samma dag!! så vi körde i samma båt. vilken lycka!!
 
Vi valde självklart den "farliga" turen. Och det menas med att vi kommer att ramla i floden, vare sig vi vill eller inte. Måste säga att det var en sån skräckblandad förtjusning hela turen! i början "övade" vi på att välta båten så alla skulle veta vad dom skulle göra. För hamnar man under båten så får man lätt panik och inte hittar upp till ytan. Så det gjorde vi några gånger tills alla kände sig "bekväma". Sen började vi glida neråt i floden. Och de gick hur bra som helst! Efter en bit fick vi hoppa av båten i floden själva och glida genom vattnet. Där fick vi veta att folk tydligen dött för dom fastnade med tex fötterna och drunknade. Men alla i gruppen hoppade i och åkte 2 gånger till och med. Sålänge man åkte på rätt sätt så var det inga problem, som en vattenrutchbana, bara roligt med andra ord! (Lite läskigt första gången dock) Sen hoppade vi upp i gummibåten igen och åkte vidare till en klippa och körde klipphoppning. Jag vet inte vad ni tycker om det men jag har alltid tyckt om att hoppa från höga höjder. Sen körde vi vidare och bland dom sista "Fallen"  så välte båten och jag hamnade under den och inte på sidan av den och då försökte jag självklart komma upp för att få luft. men det gick inte till en början såklart, men tillslut kom man upp och knippade efter andan, sen sögs man ner igen och skrapade upp ryggen och slog i knät. När Vattenfallet (eller vad man ska kalla det) blev stabilt, kom en på kanot och rädda mig kan man säga haha. Tur att det var på slutet av forsränningen för gud vilken energi det tog, man var helt slut.
 
Men Helt klart värt! alltså rekomenderar detta verkligen om ni gillar adrenalin, skärckfylld förtjusning, lite smärta och kan hålla andan. Fast man kan ju självklart välja den lugna turen. Då ramlar man inte i vattnet. Men varför inte köra på det värsta när man ändå håller på? Jag älskade det medans min resbuddie inte uppskattade att nästan dö. Tack för mig!
 
Resor | |
Upp