Jobbdag 5 & 6 av 8

Holaa!
 
Dag 5 - Var vi på frukostbuffé, idag kom det en ny tjej som vi inte har mött tidigare och hon värkar trevlig och snäll som alla andra här på Hilton, sen innan lunch fick vi i ca en halvtimma hjälpa till lite vid en fin uppdukning för ca 300 personer. Sedan efter lunchen så fick vi hålla koll på en lunchbuffé. Det var lite segt för det fanns inte så mycket att göra. Under dagen hade en kollega lite spanskalektion med oss om tallrik,sked,kniv,gaffel och lite sånna ord, väldigt nödvändigt, doch väldigt svårt för mig att komma ihåg, men lättare för Jennie som har läst sen innan, tror jag, känns som hon kan det bättre än mig iaf. Enligt dom som jobbar här är både jag och Jennie blonda, Jennie har väl brunt hår? haha. Efter jobbet så drog vi direkt till stranden för det var himla fint väder.
 
Dag 6 - Idag så var vi på frukostbuffén igen, standard. Men det var två svenskar där så när jag skulle ta bort deras tallrikar och innan jag hann säga något sa den ena att jag såg väldigt svensk ut och att jag inte såg ut som nån spanjor, vilket var helt rätt, mycket trevliga var dom. Sedan på eftermiddagen så hjälpte vi till vid lunchbuffén idag med. Efter jobbet åkte vi hem direkt, för det hade spöregnat hela dagen så nu har vi tvättat, lagat mat och tagit det lungt inför 7 jobbdagen. Kan säga att det känns i fötterna, och man är allmänt sliten. Men det är bara o ta en dag i taget.
 
 
Galet med människor på tunnelbanan
 
 
 
Praktik Barcelona 2015 | |
Upp