jobbdag 6 av 7


idag var vi på frukostbuffen och där hände inget speciellt vad jag kommer ihåg. efter frukosten fick vi duka upp för lunchbuffe för ett stort sällskap som tog upp hela matsalen och bistron. mitt i nånstans fick jennie vara med alex och se hur han jobbar på minibar servicen. 
- han är lite udda som person så det var kul fast jobbet var inte så jätte kul men hade en rolig dag iallafall, som jag gärna skulle göra om haha. När jag kom höll han på med dom rummen där gästen hade lämnat, sen visa han mig lite och vi gjorde ett rum sen var det lunch rast. Idag åt jag massa grönsaker och lite paella för jag har börjat bli sjuk så vill bli frisk igen. Efter lunchen så åkte vi till kontoret och skrev ut nya papper på dom rummen där det fortfarande bor någon på. På papprena står det vad som ska fyllas på. 
I minibaren finns sensorer som känner av om man tar något, så man ser på pappret vilka saker som ska fyllas på som tex Cola,Fanta,vatten,choklad,mm. Det var lite svårt att förstå papprena i början men på slutet gick det bättre. 
Vid ett tiden slutade en som heter Jordi och han ansvarar för våning 4 och housekeppingen, så när han slutar blev Alex ansvarig, så när vi var klara med minibarens uppgifter så gjorde vi våning 4 med att plocka disk och fylla på med kakor.
//jennie

jag Fanny fick fortsätta duka och sen runt 12:20 gick jag och käkade. sen fick jag göra klart missanplass. efter det så var gruppen som käkade mat klara, så jag fick plocka bort och duka om till al a carte. sedan fick jag och haowei putsa vinglas och det tycker jag det är de tråkigaste av allt haha. sen runt 15:05 fick jag sluta och mötte upp jennie i omklädningsrummet. efter jobbet har vi kollat ph och ätit. förhoppningsvis får vi in lite plugg också.



Praktik Barcelona 2015 | |
Upp