jobbdag 1 av 5

Idag på frukorten var vi med Haowei och en till. Det kom en stor grupp kineser på morgonen så vart lite stressigt i början men när bom var klara så vart det lungt. Vid 9 -10 tiden så fick jag gå till minibar igen fast denna gång var det med juan och inte Alex.
 
Jennie - Han visade mig först på våning 4 hur man ska göra när man knackar och hur det ska vara i minibaren, Alex gjorde inte alls samma men beroro väl på person till person. Han berrättade att man ska låsa upp med nyckeln/kortet om det lyser grönt kan man knacka och säga "minibar may i come in" och om det lyser orange så ska man inte knacka alls för då har dom låst dörren från insidan. Efter det så gick vi till SS där han skrev ut papper till mig sedan drog han med en rosa penna vilka rum som jag skulle göra, jag fick sedan göra våning 5 =>11 själv men det gickväll ganska så bra. Det var läskigt i början men i slutet var det inte alls lika läskigt. han gav mig 2 våningar i taget sen mötte jag upp honno och han fråga hur det gick och gav mig två våningar till, så höll vi på fram till kl 3 då jag fick sluta. Om jag hade problev så skulle jag ringa och jag som avskyr att prata i telefon skulle göra det på engelska, men det gick bra. 
 
Fanny - idag i slutet av frukosten var det många som satt kvar ganska länge. och det var en som frågade om vi stängde när alla höll på att plocka bort frukosten och jag svara ja vid 11 stänger det. hon sa jahaa men kan jag få te. och det hade dom inte tagit bort än så det kunde hon få. sen var det bara att plocka bort, och duka upp för lunchbuffe. sedan var det lunch och där serverades kyckling med currysås, bröd, grönsaker och melon. efter det fick jag plocka bort disk från dom som satt kvar innan jag gick vid lunch. och sen blev det att göra missanplass och då blev jag sådär lagom klar till alla människor kom för att käka buffe, så jag fick plocka tallrikar, hjälpa till när dom behövde hjälp och bara kolla läget. sedan vid 3 kom jennie och då slutade vi!
Vardag | |
Upp