Testar på Veg-vecka

Denna vecka testade jag på att ha en vego-vecka. Bland annat för att de är bra för djuren, miljön och hälsan. På jobbet har jag käkat grönsakspasta och den var supergod! men utbudet på vegetariskt mat på jobbet är inte så stor så att säga. Så jag käkade fisk tredje dagen. Men tanken slog mig att vissa kallar sig vegetarianer fast dom äter fisk? Så jag vet inte vart gränsen går egentligen för att man ska få kalla sig själv vegetarian? Det rår väl lite på vad man är ute efter.
 
Jag känner väl mest för att det är massproduktion av djur och att dom behandlas på ett så dåligt skick.
Så för mig skulle det vara mer än okej att äta vilt, för då vet man att dom har haft ett bra liv och inte levt i ett litet mörkt rum med 40 andra buddies och fått i sig massa hormoner och skit för att dom ska bli större.
 
Men då borde jag kanske vara vegan istället? många frågor inga svar.
 
Dock så känner jag att jag inte kan/får säga så mycket om det här för jag äter kött och tycker att det är gott. Men en grej som jag tänker är att jag ska försöka minska på det och att jag borde tänka mer på VAD för kött man faktiskt köper. 
 
För övrigt så tycker jag att det är så jävla svårt. Jag är så sjukt impad av er som är veganer och vegetarianer! 
 
Tankar | |
Upp