jobbdag 2 av 5

Idag på frukosten så var det ganska lungt men sen fick Fanny gå till minibaren och då blev allt kaos. Jag vart typ själv på frukosten för alla andra försvann men sen efter ett tag kom alla tillbaka. Igår gick en av kaffemaskinerna sönder och även idag var den trasig, det var bara mjölk delen som inte funka. men en bit in på frukosten så tog även kaffet slut och dom hade inget mer att fylla på den med. så dom stängde av den. Så det blev värdens kö till den andra kaffemaskinen. sen vid 10.15 kom det massa gäster och vi minskar jämt på sakerna runt 10.00 för att vi stänger 10.30, så alla saker är typ slut och dom klagade till mig, men fatta inte för dom pratade spanska. Så efter det vart jag typ nere men har man sjukt bra jobbarkompisar så klarar man sig igenom dagen. Plus att kocken bjöd mig på pankako, så snällt. Innan lunch så dukade vi upp för buffé och vid 12.00 gick vi och åt (pasta och tomatsås). Efter lunch gjorde vi klart det allra sista av missanplassen och sen vid 13.30 kom gruppen på ca 60 pers. Idag fick Haowei pröva på att vara supervisor, han fick bestämma vart alla skulle vara. Buffén var som vanligt och dom var typ klara runt 14.30 och vi hade dukat av alla bord och var klara runt 14.40. Restaurangen var öppen så vi hade även vanliga gäster. Sen fick vi sluta 14.45 för att hinna prata med Maria men hon hade inte tid idag tydligen så vi ska möta henne kl 2 imorgon. 
 
Fannys dag - redan runt 8 så kom Juan och sa att jag skulle följa med honom till minibar. han visade mig hur man skulle göra och sa vad jag skulle tänka på. tex huvudsaken är att det är rent och snyggt till nästa gäst som skall komma, hur man kollar och fyller på baren, hur man låser upp dörren. tex om det lyser grönt eller orange, för lyser det orange så ska man inte knacka, för då vill gästen inte bli störd. och om det är grönt och gästen fortfarande är på rummet så kan man säga att man kan komma tillbaka senare. osvosv.
han gav mig massor av rum som jag själv fick åka och kolla till. somsagt var det läskigt som jennie tyckte också i början men efter att man knackat på ett antal dörrar när människor är inne i rummet så blev det inte någon stor grej längre. vilket var skönt. sedan var det lunch och efter det så fick jag fortsätta kolla minibar och fylla på den för nya gäster ska komma. då fick jag ha med mig sånt som behövdes. för att fylla på. sen runt 2 när jag var klar med rummenså fick jag ta med allt skräp från alla våningar och lägga i disken och sedan visade han mig hur det såg ut på datan när istortsätt allt var påfyllt. och sen fick jag sluta och resten vet ni
 
 fusklapp så jag skulle komma ihåg alla förkortningar som även var på spanska. så har även lärt mig spanska ord //Fanny
 
 
 
Praktik Barcelona 2015 | |
Upp