Jobbdag 8 av 8

hej idag var det äntligen sista jobbdagen och vi var på frukostbuffén som vanligt. Sedan när den var klar skulle vi duka upp för 40pers som skulle ha middag ikväll tror jag. först så dukade vi upp allt och tog bordstabletter på varje plats men dom räckte inte till så då fick vi ta bort allt och börja om, så då fick vi lägga dukar istället, men vi var många och det gick fort. Efter det fick vi äta och sen fixa fram det sista till borden, som tex rulla servetter till varje plats,lägga ut tallrik och sätta ut gafflarna som vi inte hann med innan lunch. Efter det fick vi åka till varje våning (11våningar) för att kolla om någon gäst hade lämnat tex flaskor/glas och sånna saker utanför sin dörr, som vi fick plocka med oss och ta med ner till disken. sedan runt 14:45 slutade vi. en sak jag tänkt på att det har varit lättare att veta vart allt är och vad man ska göra än vad det har varit på dom andra ställena vi har praktiserat på där kändes det mer som att man alltid får fråga vad man ska göra och inte hittar allt, men här tycker jag man har fortare kommit in i det här och vet ganska snabbt vad som ska göras varje dag och har ett bra system för att hitta tex tallrikar,glas m.m. Nu har vi bara chillat i sängen och jag har en sån eftersmärta i mina fötter så de inte är sant så ska helst inte röra mig mer idag ;) vi har faktiskt tvättat iallafall, och snart ska vi väl äta om jennie är hungrig. ikväll nån gång kommer mina föräldrar men blir nog rätt sent så får träffa dom imorgon. hoppas ni har ett bra liv!
 
såhär ser det ut när vi ska till jobbet, ingen som är vaken och om det är någon som är vaken brukar det vara människor som åker hem från fest eller något sånt. haha
Praktik Barcelona 2015 | |
#1 - - Kicki kaan:

Ha de så kul med dina 🍐

Svar: tack så mycket :D
Fanny Hult

Upp