jobbdag 7 av 7!!!!

Sista jobbdagen denna jobbvecka började som alla dagar med frukostbuffén, inget märkvärdigt med den, lite gäster och mycket personal (ca7), trevliga gäster. efter gjorde vi missanplass. Vid tio i 12 fick vi gå och äta men maten öppnar 12 så blev att ta en liten kort tupplur haha. Vid lunchen prövade jag något nytt som Haowei sa va gott och det var det, men det såg inte så gott ut, Fanny tog pasta bolognese. Sen efter maten så gjorde vi klart det sista på missanplassen som hade kommit från disken när vi varit och ätit. Vid 10 i 1 fick jag gå till baren, där lärde han mig cappuccino och cobacabana, en slags drink. varje gång han gick in med disken kom det gäster och frågade/beställde saker av mig (mestadels kaffen). Jag fick även häva upp min första öl i tapp saken (Fanny ville ha och han i baren var inte där denna gången häller haha). Andra gången Fanny kom så fick hon hälla upp själv, och vi båda klara det utmärkt. Fanny fick vara i restaurangen och det var jättelungt i början, vi pratade en del och då kom gräshoppan fram så vi släppte ut den. sen kom det ovanligt mycket människor så det fanny fick göra var att bära tallrikar, ge ut bröd och oliver till borden. servera drickbeställningar, allt från cola,vin till öl. Ungefär vid halv 3 sa han att jag fick sluta eftersom jag hade berättat att vi skulle till stranden och jag hade ändå inget och göra, men Fanny hade massa att göra så jag väntade till 10 i 2 istället innan jag gick till restaurangen, vår supervisor såg mig och alla vi tre fick sluta (jag, Fanny och Haowei. Vi hade med oss badkläder till jobbet så bara att åka till stranden direkt, vi va på stranden i ca 2 timmar sen blev det molnigt och börja blåsa massa. Så vi åkte hem och gjorde oss iordning för att gå ut och äta. Vi skulle äta nachos och vi hitta ett ställe på nätet,men vi hade riktigt svårt att hitta dit men vi lyckades hamna på en affär där jag köpte en kofta, sen hitta vi restaurangen men den var full och jätte liten så vi gick därifrån, jätte lätt att hitta tillbaka haha. Sen åkte vi till hamnen och skulle äta på ett ställe men det var stängt så käka på Pans & Company. Sen skulle vi gå och handla på en affär som vi inte riktigt kom ihåg vart den var men vi hitta den tillslut fast den var oxå stängd så blir att gå dit någon annan dag. Nu ska vi nog sova och imorgon är det inge alarm på mobilerna så skönt 😊


Praktik Barcelona 2015 | |
Upp