jobbdag 5 av 7




Idag på frukostbuffén var det som vanligt, förutom att våran lärare Pär kom till hotellet och hälsade på oss. Det var även en gäst på frukosten som visa hela brevinkastet, vi alla skrattade åt det på långt håll haha (tror jag förstörde månngas jobbro genom att berätta det haha sorry Fanny speciellt) Lunchen vi fick idag var kyckling och potatis (men vi kunde få kanin om vi ville). På lunchen så gjorde vi klart missanplassen sen putsa vi vinglas, men  jag slapp liteav det för jag fick hjälpa Hernandes med gruppen som hade buffé i restaurangen. Vi plockade bort tomma tallrikar, och servera dricka om dom ville ha, Sen kom Haowei efter ett tag och hjälpte till. När alla gäster hade gått på ett bord så skulle vi plocka bort allt och tallrikar och sånt var borta, så jag tog vattnet och tog in det till disken, Haowei tog dom rena besticken och Hernandes tog alla vin glas, sen när jag var klar tog jag alla bordstabletter och sen kom Haowei och torkade och Hernandes flyttade isär borden. Vi hade så himla bra teamwork haha. Efter det fick vi putsa ännu fler vin glas innan det var dags att sluta runt kvart i 3. Efter jobbet drog vi hem och gjorde oss iordning för att träffa våran lärare, men innan det så gick vi så klart i några affärer (känns som att det är knappt någon tid kvar). Vi tänkte äta på Hard Rock Café men det var fullt så vi gick till en annan restaurang. God mat och lite skit snack med läraren haha. Nu ska vi sova imorgon är det jobb dags igen. GodNatt alla!!
Praktik Barcelona 2015 | |
Upp