Jobbdag 4 av 7

Imorse vaknade jag av att det åskade och blixtrade klockan 4:25 och vi ska egentligen upp 5:30 så jag blev ledsen för jag kunde inte somna om för det lät väldigt högt. så det var lite läskigt faktiskt, sen vaknade jennie av alarmet och ba ååh det åskar!! jag ba ja det har gjort det ett tag nu menmen ;).. Idag så var vi på frukostbuffén och det hände väl inget speciellt på den vad jag vet. Bara att gräshoppan ville höras en stund idag med men inte alls lika mycket som igår så det var skönt för det lät riktigt högt. Vi smakade på en cappuccino idag för vi ville bli pigga för man är riktigt trött på morgonen. Men det smakade inte gott och jag brände tungan haha. Men blev lite pigg så det var värt det. Frukosten stängde 11 idag för det är helg, sedan fick vi duka upp ena halvan av restaurangen till frukostbuffe och den andra till lunch. Sen fick vi godsaker från frukostbuffen och choklad, himla gott. Chokladen kom ifrån två äldre stamgäster som är jätte trevliga. Sedan blev det lunch och idag fick vi grönsaker, bröd, melon, kycklig shnitzel och potatis. Sedan på eftermiddagen så gjorde vi missanplass och det betyder att vi gör iordning allt för morgondagens frukostbuffé. Vilket är putsa glas,knivar och gafflar. Tvätta bordsunderlägg, fylla på te och koppar. Nånstans mitt i fick Jennie gå till baren och inte jag, jag blev ledsen igen haha. För det fanns inget mer att göra för mig, för kollegan försökte hitta på saker åt mig att göra, så fick fylla på salt, torka bänkar typ. Jennie fick lära sig göra en pina colada och cappuccino. Sedan strax efter 2 för det inte fanns något mer att göra så sa han att jag fick hämta Jennie och sluta! Så vi drog en sväng till ett köpcenter precis brevid Hilton. Jag lyckades hitta en klänning som inte funnits i min storlek i dom andra affärerna, men eftersom det finns typ hundra affärer i samma namn så kan man gå in i olika tills man hittar sin storlek :D nu har vi tvättat och ska förhoppningsvis plugga naturkunskap så mycket som vi hinner. hadee!
 
såhär känner jag varenda morgon.
Praktik Barcelona 2015 | |
Upp