ny kategori: Tankar

Jag har tänkt att börja med att försöka ta tag i saker och ting i mitt liv.tänka varför jag gör som jag gör, inte "trycka undan"grejer och bli mer "medveten" Då hitta jag en bra text från evelincelise.blogg.se
*
•´´Det finns så mycket vi inte är medvetna om som görs mot oss som vi inte tänker på. Hur massa företag och folk långt långt upp bestämmer hur du ska äta,hur du ska klä dig, vad du ska tro, hur mycket du bör väga, styr och påverkar dig  som en liten docka. Du är så styrd utan att du vet om det.´´
 
 • I livet kommer det komma stunder du måste välja antingen eller, ta ställning och beslut. Kan gälla väldigt roliga saker eller väldigt svåra saker. Det är viktigt att minnas att det alltid finns ett val, eller flera. Du kommer alltid att ha någonting att välja på, vad du väljer bort och vad du värderar. 
I dessa stunder frågesätt dig själv: vem vill DU vara? hur vill DU vara, och VARFÖR gör du det du gör?
gör du det för andras skull eller gör du det för din egen?  gör du det för att du vill, eller gör du det för att andra vill?  bli aldrig, skriver det igen, aldrig, en produkt av vad andra vill att du ska bli. Var sann mot dig själv, var sann mot dina principer och välj dina egna beslut. magkänslan. När du börjar göra saker av andras vilja börjar du sakta men säkert bli mindre och mindre DU, och mer och mer någon annan som du kanske inte ens vill vara. Var fokuserad på vad du vill och våga säga nej. I längden är det värt det, våga säga nej. Det vinner du så mycket på och du blir mer och mer respekterad i slutändan när folk vet att du är en person som är uppriktig och ärlig.  Men ofta tänker vi på andra, nästan lite för ofta. gör vi det medvetet eller inte?.
 
Det tycker jag är intressant, varför är vi som vi är?. Jag ifrågasätter mig ofta varför jag gör som jag gör, tänker som jag gör, beter mig som jag gör i olika situationer. hur kan jag hantera saker bättre, vad värderar jag i livet? är jag den jag vill vara? vem ser folk mig som?
Ni vet, i bland kan man lätt övertala sig själv om att man är på rätt väg men man egentligen inte är det. Eller det där gamla spåret du trodde var det, men var egentligen sättet att finna trygghet. Det är spännande för man vet ju inte försen man står där, hur det hela ska sluta liksom. Man gör ursäkter med omedvetenhet för att komma undan något man inte vill ta itu med, åter igen. är det den DU vill vara? hur vill DU att folk ska se dig?. 
Tänk efter, vad gör du när du inte mår bra? vad gör du när du mår bra? hur beter du dig när du är rädd? osäker?.
bli medveten. varför du beter dig som du gör, känner som du gör. det kommer göra saker lättare. gå till botten. tryck inte undan saker, för det kommer slå tillbaka. 
ta hand om er själva och varandra.
*
 
 text;evelincelise.blogg.se
Tankar | |
#1 - - evelin:

jaa absolut det blev jätte bra!,
ha en bra dag, kram! :D

Upp